Η Γενική Συνέλευση της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ συνεδρίασε την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2021 με αποκλειστικό θέμα συζήτησης το ως άνω θέμα και αποφάσισε, κατά πλειοψηφία, τα εξής:
«Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) αποδείχθηκε το προηγούμενο έτος ότι αποτέλεσε ένα αλγοριθμικό εργαλείο, το οποίο λειτούργησε ως «κόφτης» για χιλιάδες υποψηφίους οι οποίοι ως το 2020 είχαν δικαίωμα να σπουδάσουν στην ανώτατη εκπαίδευση. Επιπλέον, έφερε στα πρόθυρα αιφνίδιου θανάτου περιφερειακές σχολές στη Θράκη, στο Αιγαίο και αλλού.
Η πολιτική απόφαση ορισμού της ΕΒΕ εντέλει γίνεται φανερό ότι δεν προέκυψε από κανέναν σχεδιασμό βελτίωσης της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, αλλά από μία επιλογή αυθαίρετης μείωσης των εισακτέων. Παράλληλα, η ισοτίμηση των δημόσιων πτυχίων και των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων με τα ιδιωτικά κολλέγια, στα οποία βεβαίως δεν εισάγεται κανείς με κάποια δέσμευση ή κάποια εξέταση, αλλά μόνο επειδή έχει τα χρήματα για τα δίδακτρα, δείχνει έναν επικίνδυνο δρόμο! Οι σκληρά ανταγωνιζόμενοι υποψήφιοι της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης ισοτιμούνται με όσους μπαίνουν άνευ όρων σε ανεξέλεγκτες από το ελληνικό κράτος ιδιωτικές επιχειρήσεις σπουδών με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες και μόνο.
Η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου δεν θίγεται από αυτή τη ρύθμιση. Είναι μία από τις καλύτερες σχολές της χώρας, οι απόφοιτοί της διαπρέπουν στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Βίωσε όμως το παράδοξο αριστεύσαντες υποψήφιοι να «κόβονται» γιατί σε ένα από τα δύο ειδικά μαθήματα σχεδίου (τα οποία δεν διδάσκονται καν στα σχολεία) δεν πέρασαν το αυθαίρετο όριο.
Το Υπουργείο Παιδείας, δυστυχώς πανηγύρισε για την επιτυχία του να μειώσει κατακόρυφα τους εισακτέους, δηλώνοντας ότι τους «απεγκλώβισε» από το πανεπιστήμιο και ταυτόχρονα έριξε την ευθύνη στις σχολές, ωσάν εκείνες να είχαν την έμπνευση για την εφαρμογή αυτού του καινοφανούς αλγορίθμου.
Από την πλευρά μας, δηλώνουμε ότι δεν επιθυμούμε να συναινέσουμε σε αυτή τη στρέβλωση, σε αυτό τον αποκλεισμό.
Η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ αποφάσισε να μην ορίσει Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) και ζητάει από το Υπουργείο Παιδείας να μην ορίσει για λογαριασμό της τον ιδιαίτερα προβληματικό αλγόριθμο της ΕΒΕ».