Η πρόσφατη δημοτικότητα των μοντέλων ψηφιακής παραγωγής που βασίζονται στη γλώσσα (όπως το ChatGPT) δημιουργεί νέα ερωτήματα. Αρκεί μόνο η γλώσσα για να περιγράψει τις διαδικασίες και τα αποτελέσματα της δημιουργικής εργασίας σε εγγενείς χωρικούς τομείς όπως ο σχεδιασμός; Υπάρχουν πτυχές δημιουργικής εργασίας σε τέτοιους τομείς πέρα από τη χρήση της γλώσσας; Το εργαστηριακό αυτό μάθημα εξετάζει αυτές τις ερωτήσεις από την άποψη της αρχιτεκτονικής και των συναφών τομέων του σχεδιασμού. Μια σειρά τεχνικών και πρακτικών θεμάτων/ενοτήτων θα εξοικειώσει τους μαθητές με βασικές μεθόδους ή τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. με αυτή τη γνώση, οι μαθητές θα φανταστούν και θα διατυπώσουν [σενάρια ή θέματα] εργασίας στην αρχιτεκτονική ή σε συναφείς τομείς σχεδιασμού που μπορούν να ενταχθούν ή να αντικατασταθούν από μία ή περισσότερες από αυτές τις μεθόδους.
Τα πιθανά θέματα εργασίας που μπορούν να διερευνήσουν οι μαθητές περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται στα εξής:
– Σχηματικός σχεδιασμός και δημιουργική φαντασία σε πρώιμο στάδιο
– Παρουσίαση, Τεκμηρίωση και Παράδοση Έργου
– Βελτιστοποίηση, Περιβάλλον και Οικοδομικά Υλικά
– Αδειοδότηση, νομικά συστήματα και πνευματικά δικαιώματα