Εισαγωγή στη μεθοδολογία της ερευνητικής εργασίας με στόχο την κριτική θεώρηση της αρχιτεκτονικής και της πόλης, στο ευρύ φάσμα των σχέσεων που συνδέουν τις λέξεις με τα πράγματα. Διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους συμμετέχουν η κατανόηση και η ερμηνεία του παρελθόντος και του παρόντος στη συγκρότηση διεπιστημονικών στρατηγικών σχεδιασμού. Το μάθημα έχει τη μορφή σεμιναρίου και στόχο να συμβάλει στην ερευνητική προσέγγιση της διάλεξης και της διπλωματικής.
Το μάθημα προσεγγίζει τον θεωρητικό στόχο της κατανόησης της σχεδιαστικής νοημοσύνης. Εστιάζει σε μακροχρόνια θεωρητικά και επιστημονικά ερωτήματα που αφορούν τον δημιουργικό σχεδιασμό, επικεντρώνοντας τόσο σε σχεδιαστικά εργαλεία όσο και στην ανθρώπινη ικανότητα για συλλογισμό και μάθηση. Η ανθρώπινη νοημοσύνη ξεχωρίζει γιατί καταλαβαίνουμε, εξηγούμε και διηγούμαστε συνθέτοντας αφηγήσεις και γιατί είμαστε σε θέση να κατευθύνουμε τις αντιληπτικές μας ικανότητες, και αυτές των συνομιλητών μας σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις, για να περιγράψουμε και να απαντήσουμε σε ερωτήσεις για πραγματικές ή φανταστικές καταστάσεις. Επομένως, αν θέλουμε να αναπτύξουμε μια θεωρητική προσέγγιση του σχεδιασμού, πρέπει να καλλιεργήσουμε την ικανότητά μας για εξήγηση, παραγωγή αφηγήσεων και κατεύθυνση της αντίληψης.
Το μάθημα εξετάζει τις πολλαπλές πτυχές επεξεργασίας της δημιουργίας μιας αφήγησης όπως η διδακτική αφήγηση, η πειστική αφήγηση, η σύνθεση μιας αφήγησης βάσει δεδομένων, η σύνοψη, η απάντηση σε ερωτήσεις, η προσοχή σε πολιτισμικά θεμελιωμένες ερμηνευτικές διαφορές, και η πολύ-επίπεδη κατανόηση, καθώς και την τεχνική κατεύθυνσης της αντίληψης.
Διδακτικοί Στόχοι
Γίνεται εισαγωγή στις μεθοδολογίες της θεωρητικής εξήγησης και διατύπωσης και παράλληλα παρουσιάζονται σύγχρονες ιδέες σχετικά με την θεωρία του σχεδιασμού. Αναπτύσσεται έτσι μια υποδομή για προσωπική ερευνητική θεωρητική συνεισφορά προς την επίτευξη του στόχου της κατανόησης της σχεδιασμού.
Επιπλέον, το μάθημα διδάσκει πώς να διακρίνει κανείς τις εξέχουσες ιδέες σε μια ερευνητική εργασία ή μια σχεδιαστική πρόταση χωρίς να αποσπάται η προσοχή από λεπτομέρειες. Το μάθημα καλλιεργεί την χρήσιμη ικανότητα διάκρισης της κεντρικής ιδέας παραμερίζοντας στοιχεία ελάσσονος σημασίας.
Τέλος, το μάθημα διδάσκει πως να παρουσιάζετε σύνθετες ιδέες αποτελεσματικά, να παρουσιάζετε μια διάλεξη, διπλωματική, ή επιστημονική εργασία σε ένα συνέδριο ή ακόμα να συζητάτε με έναν πιθανό πελάτη.
Μεθοδολογία
Το μάθημα αφορά την εξαγωγή κεντρικών ιδεών από τις πηγές τους μέσω της στοχαστικής ανάγνωσης, γραφής και συζήτησης. Ως εκ τούτου, μπορεί να θεωρηθεί σαν ένα ειδικό μάθημα θεωρίας της Αρχιτεκτονικής.
Επίσης, αφορά την παρουσίαση των ιδεών που θέλουμε να εκφράσουμε σε μια ποικιλία μορφών, συμπεριλαμβανομένων περιλήψεων, συμπερασμάτων, διαφανειών, προτάσεων, εκθέσεων, επιστολών και συνομιλιών. Άρα μπορεί να θεωρηθεί σαν ένα ειδικό μάθημα επικοινωνίας.
Τέλος, το μάθημα αφορά τον τρόπο ενδυνάμωσης των ιδεών μας μέσω της υιοθέτησης μιας σαφούς μεθόδου αποκρυστάλλωσης και διατύπωσης. Συνεπώς μπορεί να θεωρηθεί και σαν ένα ειδικό μάθημα γνωστικής επιστήμης και ψυχολογίας.
Υποχρεώσεις μαθήματος
Απαιτείται παρακολούθηση, ανάγνωση επιλεγμένων συγγραμμάτων και συμμετοχή στην συζήτηση. Λόγω της έμφασης στο διάβασμα και τη συζήτηση, η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική, όπως και η δέσμευση για την ανάγνωση των συγγραμμάτων.
Πιστεύοντας ότι τόσο η συζήτηση που εκτείνεται σε πολύπλοκα ζητήματα όσο και αυτή που αφορά την ανάλυση λιγότερο πετυχημένων εργασιών είναι εκπαιδευτικά χρήσιμες, ορισμένα από τα επιλεγμένα συγγράμματα για ανάγνωση μπορεί να φανούν πολύπλοκα. Ένας στόχος του μαθήματος είναι να αναπτύξουν οι φοιτητές την ικανότητα να συλλέγουν χρήσιμες ιδέες σε οποιοδήποτε πλαίσιο.
Περίπου το ένα τρίτο του μαθήματος είναι αφιερωμένο στη συζήτηση του τρόπου παρουσίασης των ιδεών μας προφορικά και γραπτά.
Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο του μαθήματος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε ειδικά επιλεγμένα συγγράμματα σχετικά με τον σχεδιασμό και την νοημοσύνη του, που τείνουν να εμπίπτουν στις ακόλουθες γενικές κατηγορίες:
o Οραματική σκέψη
o Ισχυρές θεωρητικές ιδέες
o Υπολογιστικά μοντέλα αντίληψης και γνώσης
o Νευρο-επιστήμη και ανθρώπινη συμπεριφορά
Μορφή
Οι φοιτητές διαβάζουν μέρη ή το σύνολο ενός επιλεγμένου δημοσιευμένου συγγράμματος κάθε εβδομάδα, και το περιεχόμενο του συζητείται στην τάξη. Σύντομες εβδομαδιαίες εργασίες περιλαμβάνουν είτε σύντομες απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με το σύγγραμμα της εβδομάδας είτε την προετοιμασία περιλήψεων, παρουσιάσεων διαφανειών και άλλων μορφών επικοινωνίας. Προφορικές ερωτήσεις και συζητήσεις γίνονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Η συμμετοχή στη συζήτηση, οι εβδομαδιαίες αναγνώσεις επιστημονικών συγγραμμάτων και οι σύντομες εβδομαδιαίες εργασίες είναι υποχρεωτικές. Μια τελική παρουσίαση στην τάξη ενός επιλεγμένου σχεδιαστικού θέματος (μπορεί να είναι ένα παλιό σας σχεδιαστικό θέμα) είναι επίσης υποχρεωτική. Οι σύντομες εβδομαδιαίες εργασίες είναι ατομικές, ενώ η τελική εργασία μπορεί να παρουσιαστεί και από ομάδες (μέχρι δύο ατόμων).
Εβδομαδιαία παρουσία και συμμετοχή 30%
Σύντομες ατομικές εβδομαδιαίες εργασίες 30%
Τελικό θέμα 40%
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχει καμία προαπαιτούμενη γνώση. Ευχέρεια διαβάσματος στην Αγγλική γλώσσα δεν αποτελεί προυπόθεση, αλλά θα βοηθήσει αφού ένα μέρος των επιλεγμένων συγγραμμάτων είναι στα Αγγλικά.